Tuesday, December 21, 2021

Mysteriets hånd går tilbake til kong Salomo

Mysteriets hånd går tilbake til kong Salomo



Sumobryting: Fra rituell opprinnelse til ærefull sport. Det berømte Salomos tempel var kanskje ikke det første eller eneste tempelet mystikkens hånd som dateres tilbake til kong Salomo det hellige land. Hvis alt du vet om Salomo er at han en gang truet med å kutte en baby i to og den mest ubehagelig sexy boken i Bibelen er oppkalt etter ham, har du mye å lære. Gjett hva? Dyr Møt flaggermusen som spiser andre flaggermus. I fjor avdekket han og teamet restene av flere vegger, inkludert en befestet port, da de oppdaget det som så ut til å være dyreekskrement av relativt nylig opprinnelse. Han tillot ikke bare tilbedelse av fremmede guder i husstanden hans, han begynte til og med å tilbe dem selv, og bygde steder for tilbedelse for en gud kjent som "Moabs vederstyggelighet" og den ammonittiske guden Moloch, hvis tradisjonelle tilbedelse inkluderte å ofre barn.





Les dette neste



David Tee - AncientPages. com - Tempelhøyden er sannsynligvis det mest skjøre stedet på jorden. Det er også det mest brennende området. Enhver forstyrrelse av stedet og dets islamske arv kan starte en hellig krig av enorme proporsjoner. Til venstre: Salomo og planen for Det første tempel, illustrasjon fra et bibelkort utgitt av Providence Lithograph Co. Kreditt: Public Domain - Høyre: Kunstnerens tolkning av det første tempelet i Jerusalem.


Kreditt: Israel Truths. Mysteriets hånd går tilbake til kong Salomo bør nevnes at Salomo måtte bygge et spesielt område for å holde templet sitt da han startet byggingen. Denne plasseringen var nær eller på Mt. Moria, fjellet Abraham gikk til for å adlyde Gud og ofre Isak. Bibelen inneholder beskrivelser av bygningen, men gjennom årene har disse arkitektoniske begrepene mistet sin betydning. Så er det mange detaljer fraværende i bibelteksten. Mens vi får store detaljer om noe av innholdet i templet, råder det generelt når det kommer til den totale størrelsen og dimensjonene til bygningen.


Det nærmeste eksemplet på hvordan templet hans kan ha sett ut kommer fra Syria. Ain Dara-tempelet er den eneste kjente bygningen i dag som ligner beskrivelsen gitt i Kongeboken. Dessverre var arkeologen som gravde ut dette stedet syrisk, og han skrev på tysk. Dette kan være grunnen til at den har fått så lite oppmerksomhet. Noen mennesker kan spørre, hvorfor ikke bare gå og grave opp templet og se selv?


Men det er upraktisk og også svært farlig. I en kunstnerisk representasjon innvier kong Salomo tempelet i Jerusalem maleri av James Tissot eller tilhenger, c. Kreditt: Public Domain. Enhver graving på stedet vil forurense den hellige naturen til kuppelen, undergrave dens grunnlag og gjøre det muslimske folket over hele verden rasende.


Det ville være vanskelig å vurdere hva som ble avdekket og feste det til Salomo, Serubabel eller Herodes. Vi sier mai fordi det er en lærd som er uenig med henne. Men han påpeker at Herodes ikke kunne røre den østlige muren fordi den Salomo bygde den på kanten av den bratte bakken som fører ned til Kidrondalen. Det ville være umulig for Herodes å begrave denne delen av muren.


På grunn av arbeidet med tempelsikteprosjektet, mystikkens hånd som dateres tilbake til kong Salomo, mange gjenstander fra den første tempeltiden har blitt avdekket. De fleste av disse funnene er knust keramikk, dyrebein osv. Den mest omdiskuterte av alle funnene er granateplet av elfenben. Men ektheten har blitt diskutert siden s. Copyright © AncientPages. com Alle rettigheter forbeholdt. Dette materialet kan ikke publiseres, kringkastes, omskrives eller redistribueres helt eller delvis uten uttrykkelig skriftlig tillatelse fra AncientPages.


Bibelsk arkeologi. Israels tider. BAR, 13 3. Wood Bible and Spade, 7, artefakter 22. oktober, What Was The Extreme Ritual Of Sokushinbutsu? Ancient Traditions And Customs Jun 20, Magnetic Compass Was Invented In Ancient China Ancient History Facts 18 Mar, Secret Ancient Knowledge Of Venus — Controversial Theory And Surprising Discovery — Part 1 Civilizations Jun 30, Tags: AbrahamAin Dara TempleBabyloniansBiblical mysteriesIemacyMysteriets hånd går tilbake til kong Salomo Serubabel-fjellet.


Mer fra gamle sider Plassering av det unnvikende spanske fortet Mysteriets hånd går tilbake til kong Salomo Nå bekreftet av Florida And Georgia Archaeologists Archaeology 24. apr., Utvalgte historier 2. nov., Arkeologi 9. jul., Arkeologi 26. jan., Artefakter 29. feb, mystikkens hånd som dateres tilbake til kong Salomo, Arkeologi 16. feb, utvalgte historier 21. desember, arkeologi 15. sep, keltisk mytologi 30. mai, utvalgte historier 21. mars, arkeologi 17. mai, gjenstander 22. okt, gamle tradisjoner og skikker 20. jun, oldtidshistoriefakta 18. mars, sivilisasjoner © 30. jun. Gamle sider.





internet dating byråer



I Levy begynte en flerårig utgraving ved Khirbat en-Nahas, et sted i det sørlige Jordan som Glueck foreslo var et eldgammelt senter for kobberproduksjon. Levy og teamet hans gravde gjennom mer enn 20 fot med kobberslaggavfall for å nå jomfruelig jord, noe som indikerte at metall hadde blitt produsert der i massiv skala. Gruvedriften der er ennå ikke knyttet til Salomo selv, men den antyder at regionen var hjemsted for et komplekst samfunn - mest sannsynlig edomittene, de gamle israelittenes motstandere.


Nøyaktigheten av bibelske avsnitt som hevder at kong David marsjerte sine hærer dypt inn i ørkenen for å engasjere edomittene har lenge vært diskutert. Avstanden til Jerusalem er omtrent miles kilometer, en to ukers tur med esel i antikken. Langdistansehandel var nøkkelen til å overleve på dette avsidesliggende stedet omgitt av karrig ørken.


Alle nødvendigheter måtte dras inn på esler – selv den nærmeste vannkilden var 12 mil unna – noe som gjør dette til en kompleks og kostbar oppgave. Om israelittene eller edomittene oppnådde et slikt utviklingsnivå i løpet av det 10. århundre f.Kr.


er fortsatt et heftig diskutert spørsmål, men Ben-Yosef er oppmuntret av de nye funnene, som ble publisert i Journal of Archaeological Science: Reports. Copyright © National Geographic Society Copyright © National Geographic Partners, LLC. Alle rettigheter forbeholdt. Del Tweet E-post. Les dette neste Den menneskelige åndens motstandskraft fanget i 29 fantastiske bilder.


Disse freskene knuste konvensjonene i italiensk kunst. Universet utvider seg raskere enn det burde være. Vitenskap Universet ekspanderer raskere enn det burde være De siste målingene med Hubble-romteleskopet antyder at universet utvider seg raskere enn forskernes modeller forutsier – et hint om at en ukjent ingrediens kan være i arbeid i kosmos.


Gå videre. Dyr Disse spøkelsesaktige sjødyrene får snø til å gløde i Arktis. Dyr Første ekte tusenbein funnet med en rekordstor 1, ben. Dyr Lundefuglene har returnert til Gulf of Maine - men hvor lenge? Dyr Møt flaggermusen som spiser andre flaggermus. Erkeengelen Mikael ga Salomo ringen med Davidsstjernen inngravert på den, og ga ham makten til å slavebinde demoner, og kongen tvang dem til å bygge Jerusalems tempel.


Men en demon stjal ringen og kastet den i havet hvor den ble spist av en fisk. Salomo ble redusert fra konge til fattig, men heldigvis... klarte å kjøpe en fisk å spise. Gjett hva? Der var ringen. Og han gikk av sted — tilbake for å herske over Israel. Litt av et antiklimaks.


Så Ashley nøyer seg med en spasertur ned Via Dolorosa. Men dessverre, deres klatring inne i disse mørke passasjene fører til en blindvei. Deretter stormer Ashley av gårde nedover en regnfull motorvei til Tel Meggido - det antatte stedet for Armageddon.


The End of Days-kamp! Det viser seg da at menneskene som opprinnelig bodde i Tel Megiddo drev på et tidspunkt fra bakketoppen ned i dalen. Og mosaikken er dekket av sand. Ta bort sanden - krever Ashley. Fengselsguiden nekter. Men han tilbyr Ashley noen bilder tatt før den konserverende sanden ble lagt ned.


Det er to fisker i mosaikken - hmmm ... hvorfor er det det? Ashley konkluderer med at den ene fisken representerer Jesus og den andre ... gjør deg klar for dette... Denne ledetråden overbeviser Ashley om at de kristne tok ringen. Så hvor skulle det være nå? Roma - naturligvis! Disse søylene er teoretisert av noen få å ha vært strukturelle medlemmer som støtter taket på verandaen, og fører inn til tempelet.


Det var på kong Salomos tid, støttet mellom disse to søylene, en stor tverrskjerm eller drapering, for å avverge vinden og hindre sen ettermiddagssol fra å skinne inn i selve tempelet. Et spørsmål i tankene våre kan være: Var de et arkitektonisk trekk eller et dekorativt trekk som ble brukt til å dekorere skjønnheten til tempelet? Det er et flertall av frimurerforskere som holder fast ved det faktum at de to søylene var frittstående søyler, konseptuelt dekorative og med emblematisk disposisjon, akkurat slik de er avbildet i vår Fellow-håndverksforelesning.


Det er tilfredsstillende grunner, gitt andre steder i andre frimurerartikler, for den generelle troen på at de var frittstående og symbolske i karakter, og var symboler på guddom. Søylene til kong Salomos tempel kan ha blitt satt opp mer spesifikt som en etterligning av obeliskene som er funnet ved inngangen til mange egyptiske templer; i tillegg kan de ha blitt kopiert fra Tyrus, hjemmet til Hiram Abif, hvor det er rapportert at to søyler, som var laget av gull og smaragd, sto vakt ved inngangen til Herkules-tempelet.


Også i Syria har nylige utgravninger avdekket et lite kapell med to søyler, som står fritt nær inngangen, som så ut til å være rent dekorativt eller symbolsk i utformingen, i stedet for å støtte arkitektonisk hvilken som helst del av bygningen.


På samme måte er det interessant å merke seg at det er noen uoverensstemmelser mellom frimurertradisjonen og de hellige skrifter, og til og med en viss inkonsekvens mellom flere bøker av Bibelen selv, og også i de forskjellige versjonene av Bibelen. Den bibelske beskrivelsen av kong Salomos søyler, i King James-versjonen, og i henhold til bøkene II. Krønikebok, I. Kongebok og II. Kongebok, er skrevet som følger: II. Krønikebok. Han laget også foran huset to søyler på fem og tretti alen. i høyden, og kapitlet som var på toppen av hver av dem, var laget fem alen.


Og han laget lenker, som i oraklet, og satte dem på hodene på søylene, og han laget hundre granatepler og satte dem på lenkene. Og han reiste søylene foran templet, den ene til høyre og den andre til venstre; og kalte navnet på den på høyre side "Jachin", og navnet på den til venstre kalte han "Boas". På Jordan-sletten kastet kongen dem, i leirjorden mellom Sukkot og Seredata.


1. Konge For han støpte to søyler av kobber, atten alen høye hver, og en linje på tolv alen passerte hver av dem omkring. Og han laget to kapitler av støpt kobber til å sette på toppen av søylene: det ene kapitlets høyde var fem alen, og det andre kapitlets høyde fem alen. I Kings forts. Og garnene av rutearbeid og kranser av lenkeverk, til kapitlet som var på toppen av søylene; syv for det ene kapitlet, og syv for det andre kapitlet.


Andre konger Høyden på den ene søylen var atten alen, og kapitlet på den var av kobber, og høyden på det andre kapitlet var tre alen; og kranseverket og granateplene på kapitlet rundt omkring, alt av kobber og lignende hadde den andre søylen som kransarbeidet.


Flere sett med avvik, med hensyn til pilarene, skal observeres i disse bibelske beretningene. Den første av disse er med hensyn til deres høyde, som er oppgitt som trettifem alen i II Krønikebok, og som atten alen i I Kongebok og II Kongebok.


Lengden på en alen er vanligvis en fot og en halv, og den kongelige alen, som ble brukt i byggingen av kong Salomos tempel, tilsvarte omtrent tjueen tommer.


Genova-bibelen, trykt i , har dette å si: "Hver var atten alen lang, men halvparten av en kubikk kunne ikke sees, for den var skjult i kapitlets rundhet, og derfor gir han den som sytten og en halv alen i høyden.


Men som et interessant aspekt, i , tok Grand Lodge of Iowa en meningsmåling av alle andre amerikanske jurisdiksjoner og en kanadier med hensyn til spørsmålet om frimurernes bruk av søylene i deres område. Fire jurisdiksjoner svarte ikke, men av de førtifire som gjorde det, bekreftet fjorten det faktum at de brukte tallet atten alen, mens tjuesju brukte trettifem alen som total høyde, og en merkelig nok brukte tretti.


Fire jurisdiksjoner indikerte at høyden enten ikke ble gitt eller ikke tatt med i forelesningene deres, mens en avviste å gi noen informasjon med den begrunnelse at den påsto at det var en upassende forespørsel. Det er universelt oppfattet at de to søylene ble støpt i ett stykke, og denne vanlige oppfatningen er uttrykt og understreket i Fellow craft-forelesningen, som informerer oss om at søylene ble støpt av hul natur og for å fungere som depot.


Denne forklaringen er bare delvis korrekt. For fra en støperimanns synspunkt kan de ha blitt støpt en håndbredde, eller fire tommer i tykkelse, ikke bare for å redusere vekten, men også for å forenkle støpingen.


Som et resultat ble den sentrale kjernen av sand eller leire, mest sikkert og møysommelig, øset ut for å hjelpe arbeiderne med å transportere og reise disse mammutsøylene. Messingstøpene i seg selv ville ha veid rundt tjuesju tonn, og blitt konfrontert med oppgaven med å flytte så massiv av en støping de tjuefem milene eller så fra opprinnelsen, i leirbakken mellom Sukkot og Seredatha til deres destinasjon kong Salomos Temple, ville ha nødvendiggjort at de ble støpt på en hul måte.


Vi bør imidlertid huske på at et par obelisker foran Karnak-tempelet, som ble reist rundt fire århundrer før kong Salomos søyler, ble sagt å ha vært nesten 98 fot høye og å ha veid omtrent tre hundre og femti tonn hver. Slike søyler i den babylonske tiden ble gjort hule og inneholdt reglene for utførelse og oppførsel, samt etiketten som styrte ritualene til de religiøse seremoniene, også for å nøye bevare egenskapene og de dyrebare eldgamle skriftene.

No comments:

Post a Comment